LOGOPEDICKÁ TŘÍDA
Naše logopedická třída je zaměřena na vzdělávání dětí přeškolního věku s narušenou komunikační schopností. Děti do naší třídy jsou přijímány na základě doporučení Speciálně pedagogického centra logopedického (SPC), Olomouc – Třída Svornosti 37. S SPC logopedickým úzce spolupracujeme, níže naleznete odkaz na webové stránky SPC.
V naší třídě pracujeme s dětmi ve věku od 5 let. S ohledem na jedinečnost každého dítěte rozvíjíme jeho individuální schopnosti a dovednosti. Našim cílem je podporovat v dětech přirozený zájem o objevování, vzdělávání a učení formou hry. Při naplňování tohoto cíle je pro nás mimo jiné důležitá vzájemná spolupráce s rodinou. Náš třídní vzdělávací program se opírá o speciálněpedagogické metody a prvky programu Začít spolu. Ve třídě pracují učitelky MŠ, které zároveň působí jako speciální pedagogové, asistentka pedagoga a paní školnice. Podle potřeby využíváme školního psychologa a školního speciálního pedagoga/logopeda.
Náš pracovní tým:
Bc. Kateřina Michnová - učitelka MŠ, speciální pedagog (absolventka SpgŠ Kroměříž a Univerzity Palackého, obor: speciální pedagogika)
Bc. Daniela Janišová - učitelka MŠ, speciální pedagog (absolventka SpgŠ Litomyšl a Univerzity Palackého, obor: speciální pedagogika)
Bc. Karolína Urminská - další pedagogický pracovník (absolventka Univerzity Palackého, obor: speciální pedagogika)
Andrea Fialová - asistentka pedagoga s dlouholetou praxí
Táňa Pavlatová - paní školnice
Spolupracujeme:
Mgr. Pavla Štainerová - školní speciální pedagog
Mgr. Marek Katrňák - školní psycholog
SPC logopedické - odkaz: https://pppaspc-ok.cz/index.php/vady-reci-nks
V NAŠÍ TŘÍDĚ NABÍZÍME:
každodenní individuální logopedickou péči,
skupinovou logopedickou péči,
snížený počet žáků na 14,
pravidelné konzultace s rodiči,
spolupráce se SPC,
spolupráce se školním speciálním pedagogem a školním psychologem,
systematický rozvoj v oblasti hrubé motoriky (Se sokolem do života), grafomotoriky (Grafomotoriké listy s Tečkou a Čárkou), zrakového vnímání, sluchového vnímání (Trénink jazykových schopností podle D. B. Elkonina), paměti, orientace v prostoru, předčíselných představ
spolupráci s 1. třídou ZŠ (kroužek pro děti s paní učitelkou první třídy ZŠ Svatoplukova - Cestička do školy),
individuální naplňování vzdělávacích potřeb díky činnostem v centrech aktivit,
nadstandardní prostory - dvě vybavené logopedické pracovny, ložnice s relaxačním koutem, třída, herna, kuchyňka, dílna
Provoz MŠ: 6:30-16:30 hod.
Příchod dětí do MŠ: 6:30 - 8:00 hod.
Vyzvedávání dětí po obědě: 12:15-12:45 hod.
Vyzvedávání stravy do jídlonosičů: 12:15-12:25 hod.
Vyzvedávání dětí odpoledne: 14:30 - 16:30 hod.
RÁMCOVÝ REŽIM DNE:
6.30 - 8.00 hod. scházení dětí, spontánní činnosti, připravené herní aktivity, hry v centrech aktivit
7.00 - 15.00 hod. logopedická péče, reedukační činnosti
8.00 - 8.45 hod. komunitní kruh, skupinová logopedická péče, pohybové aktivity
8.45 - 9. 15 hod. svačina
9.15 - 10.00 hod. didakticky zacílené činnosti, činnosti v centrech aktivit, aktivity v projektech,
10.00 - 12.00 hod. příprava, pobyt venku
individuální logopedická péče
12.00 - 12.45 hod. hygiena, oběd
12.45 - 14.00 hod. příprava na odpočinek, poslech četby, relaxační techniky, odpočinek na lehátku, klidové činnosti
(puzzle, logico primo, logico piccolo, prohlížení dětských knih, skládačky, relaxační pomůcky)
14.00 - 14.30 hod. svačina
14.30 - 16.30 hod. skupinová logopedická péče, spontánní činnosti, hry v centrech aktivit
16.30 hod. ukončení provozu MŠ.
V průběhu celého dne mají děti k dispozici pitný režim. Časové údaje režimu dne jsou orientační, přizpůsobují se potřebám dětí a reagují na momentální situace. Taktéž hygiena probíhá dle individuálních potřeb dětí. Učíme děti samostatnosti při sebeobsluze -mimo jiné děti si samy mažou pomazánky na chleba, nalévají si polévku do talíře, uklízí si po sobě své místo u stolu i v herních koutcích.
KONZULTAČNÍ HODINY: individuálně po předchozí domluvě
Plánujeme pro vás akce s předstihem. Na tomto místě je vždy spolehlivě najdete.